چیلر تراکمی و کمپرسور

بررسی میزان تلورانس گپ رینگ کمپرسور پیستونی

بررسی میزان تلورانس گپ رینگ کمپرسور پیستونی

بررسی میزان تلورانس گپ رینگ کمپرسور پیستونی

در هنگام تعمیر کمپرسورهای پیستونی نیاز است که میزان لقی و تلورانس تمامی قطعات محاسبه گردد. و با میزان رفرنس و مرجع اعلام شده توسط شرکت های سازنده کمپرسور مقایسه گردد. یکی از این مقادیر که باید مورد بررسی گردد میزان فاصله دو سر رینگ است. که این میزان را با گپ رینگ بیان می کنند.

در فیلم قبل در مورد تلورانس رینگ کمپرسورها صحبت کردیم. در این فیلم قصد داریم بر روی چند کمپرسور به صورت عملی آموزش بدهیم که چگونه می توانیم گپ رینگ کمپرسور پیستونی را پیدا کنیم. و از چه طریق میتوانیم بفهمیم که سیلندر گشاد و یا رینگ خورده شده است. سیلندر همیشه به صورت مخروط خورده می‌شود. بالاترین قسمت سیلندر قسمتی هست که بیشترین خوردگی را دارد. و پایین ترین قسمت کورس سیلندر کمترین خوردگی را دارد. بنابراین یسیلندر شکلی مخروطی پیدا می‌کند. یک رینگ نو را در داخل سیلندر کمپرسور جایگذاری می کنیم.

از پیستون خود کمپرسور استفاده می کنیم و رینگ را کمی به داخل می فرستیم. این کار باعث یکنواخت جای گرفتن رینگ در داخل سیلندر می‌شود.
در مرحله بعد گپ رینگ را اندازه می‌گیریم. با اندازه گیری این گپ رینگ میتوانیم میزان خوردگی سیلندر و رینگ ها چقدر است. با استفاده از یک فیلر میزان لقی گپ رینگ را به دست می آوریم.
پس از اندازه گیری، رینگ کهنه را در داخل همان سیلندر جایگذاری می کنیم.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند
تماس با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *