چیلر تراکمی و کمپرسور

اجزای سیکل تبرید

اجزای اصلی سیکل تبرید

اجزای اصلی سیکل تبرید

در کاربری‌ های سردخانه اجزای سیکل تبرید وجود دارند. که در کاربری‌ های چیلر تراکمی مشاهده نمی‌ شوند. این اجزا برای کاربری های صنعتی و سردخانه ها دارای اهمیت بالایی می باشند. بعضی از این اجزا عبارتند از:

اکومولاتور

اکومولاتور یا مایع شکن در خط ساکشن نصب می‌شود. و از برگشت مایع مبرد به کمپرسور جلوگیری می‌ کند. این اکومولاتور ها همچنین دارای سوراخی در داخل خود می باشند. که امکان برگشت روغن کمپرسور را فراهم می کنند. اجزای کاربردی در کاربری هایی هستند که احتمال برگشت مایع در آنها وجود دارد. و در چیلر هایی با کاربری صنعتی که در تمام فصول سال کار می کند. یکی از اجزای کلیدی می باشند.

اویل سپراتور

جدا کننده های روغن در خروجی کمپرسور و در خط دیسشارژ نصب می شوند. و زمانیکه نسبت تراکم بالا باشد. برای مثال کاربری های زیر صفر از کمپرسور فرار می‌کنند. و این تجهیز از خروج روغن از کمپرسور جلوگیری می کند. و روغن را به کمپرسور بازمی‌گرداند.

اکسپنشن ولو

اکسپنشن ولو یا شیر انبساط وظیفه کردن مبرد در ورودی اواپراتور را دارد. و همچنین باعث تغییر فاز مبرد از حالت مایع به بخار می شود.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

برای مشاوره بیشتر در زمینه کاربری‌ های سردخانه و اجزای سیکل تبرید می توانید با کارشناسان گروه مهندسی مهراسپند در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *