چیلر تراکمی و کمپرسور

اسیدی شدن گاز فریونی

اسیدی شدن گاز فریونی

اسیدی شدن گاز فریونی

امروز قصد داریم در مورد یکی از مشکلات خاصی که باعث خرابی کمپرسورها می‌شود صحبت کنیم. یکی از این مشکلات اسیدی شدن گاز فریونی و در نهایت خوردگی آلومینیوم است. در ابتدا چند عکس را می بینیم که قطعاتی از کمپرسورهای خراب هستند و می خواهیم علت خرابی را بررسی کنیم. کمپرسور هرمتیکی که مشاهده می کنید قسمت روتور آن که آلومینیومی است دچار خوردگی شده است.

و یا در این قسمت، در پیستون یک کمپرسور دیسکاس کوپلندی که مشاهده می‌کنید خوردگی آلومینیوم اتفاق افتاده است. و یا در این کمپرسور کریر همانطور که مشاهده می‌کنید قسمت پیستون دچار خوردگی شده است. این خوردگی قسمت های آلومینیومی به چه دلیل است؟

وقتی که کارتر این کمپرسور را باز می‌کنیم، روغن به شکل قیر در آمده است. در بعضی موارد این اتفاق بروز می‌کند. این کمپرسور به مدت ۲۰ سال کار کرده بود و هیچ گونه مشکلی نداشت. و بعد از بیست سال برای کسری گاز این چیلر در حدود دو کیلوگرم گاز به این چیلر شارژ شده است. بعد از یک مدت کوتاهی در حدود یک ماه این علائم از چیلر بروزکرده است. که خوردگی قطعات مختلف، خوردگی لاک سیم پیچ فابریک و همینطور روغن به شکل قیر درآمده است.

خوردگی قسمت‌های مختلف چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

زمانی که:
از گازهای اسیدی استفاده می‌شود
از گازهایی که دارای آلودگی بالایی هستند استفاده می‌شود
از گازهایی که تسویه نشدند و دست دوم هستند استفاده می‌شود
اتفاقی که می‌افتد در کمپرسور باعث خوردگی قسمت‌های مختلف می‌شود. و همینطور می‌تواند باعث تجزیه روغن شود. در کمپرسورهای که به کارگاه گروه مهندسی مهر اسپند فرستاده می‌شد متاسفانه یکی از دلایلی که در حال شایع شدن هست مشاهده می‌کنیم که در این کمپرسورها این اتفاقات بروز کرده است.

بایستی در هنگام شارژ گاز و شارژ روغن دقت بسیار زیادی شود. نوع گاز و روغنی که استفاده میشود بسیار مهم است. و چه مارکی هستند و آیا از خلوص آنها اطمینان داریم یا نه. تا باعث صرف هزینه‌های بسیار زیادی نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *