چیلر تراکمی

خنک کردن روغن کمپرسور (تغییرات دما)

خنک کردن روغن کمپرسور (تغییرات دما)

خنک کردن روغن کمپرسور (تغییرات دما)

شوک دمایی در کمپرسور­های موازی

اگر نسبت تراکم کمپرسور خیلی بالا باشد­، دمای خروجی (روغن) ممکن است خیلی بالا رود­. در بعضی مدل­ های کمپرسور به ویژه کمپرسور­های اسکرو­، روغن گرمتر نیز می ­شود­. بعضی مبرد­ها مانند آمونیاک دارای سوپرهیت بیشتر نسبت به مبرد­های دیگر در حین کمپرس کردن هستند­. دمای بالای روغن کمپرسور می­ تواند به شکستن ساختار آن منجر شود­. بنابراین خنک کردن روغن کمپرسور ضروری است­.

این کار را می­‌توان از طریق یک مبدل حرارتی انجام داد. که با روغن داغ پر می‌شود. و یک سیال که معمولا آب یا مبرد است­، وارد مبدل می ­شود­. شوک­‌های دمایی در ابتدای کار می‌تواند باعث آسیب به مبدل حرارتی گردد­. ویسکوزیته روغن ورودی به خنک کننده روغن (اویل کولر) معمولا پائین‌تر از اطلاعات سازنده است­.

این امر می‌تواند به بزرگ شدن اندازه اویل کولر منجر شود. البته در صورتی که طراحی بر اساس خواص اسمی روغن باشد­.

بزرگتر شدن اویل کولر باعث سرد شدن روغن می‌شود. و در زمانی که سیستم کنترل off-on (روشن و خاموش) باشد­، این قضیه منجر به کارکرد­های کوتاه مدت می­‌شود. و خستگی (fatigue) دمایی را بالا می ­برد­.

از بزرگ گرفتن اندازه خنک کننده روغن (اویل ­کولر) پرهیز کنید­.

کنترل خنک کننده روغن (اویل کولر)

چه چیزی بیشترین شوک را می­­ دهد­؟

  • تغییر ناگهانی دمای روغن
  • تغییر ناگهانی دمای سیال خنک کننده (آب یا مبرد)

تغییرات انرژی در مبدل حرارتی

روغن دارای نصف گرمای ویژه و دانستیه کمتر از آب است. بنابراین تغییرات نسبی انرژی پائین است­.

دیگر منبع تغییرات دمای سریع، در راه­ اندازی و خاموشی کمپرسور در هنگام اتصال موازی کمپرسور­ها است­.

یک سیستم انبساط مستقیم (DX) با مبرد کم، به ویژه به تغییرات حساس است­. یک سیستم فلودد دارای مبرد بیشتری است و به تغییرات حساسیت کمتری دارد­.

بعضی مثال­ها از کنترل روشن-خاموش (on-off) در شکل نشان داده شده است­. شیر­های روشن و خاموش را می­ توان با شیر­های کنترلی با تنظیم پیوسته همراه بای­پس (bypass) استفاده کرد­. بنابراین می­ توان دما را ثابت نگه داشت­.

بعضی اوقات از تبخیر گاز فریونی (مبرد) برای سیال خنک کننده استفاده می ­شود­. در موارد کمپرسور­های موازی­، هر کمپرسور می‌تواند دارای کنترل کننده فشار مجزا باشد­. دمای خروجی را می ­توان به صورت دستی یا اتوماتیک کنترل کرد­.

حهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 اویل کولر چیلر DX با کمپرسور­های موازی (تندوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *