سطح روغن کمپرسور
سطح روغن حداقل پائین سایدگلس و حداکثر 4/1 سایدگلس بایستی باشد.
سطح روغن کمپرسور کوپلند سرویس
کمپرسورهای سرویس از هیترهای استاندارد کارتر استفاده می کنند که در جدول زیر آمده است:
کنترل فشار روغن
سوئیچ کنترل فشار روغن در زمانیکه اختلاف بین فشار ساکشن و فشار پمپ روغن کم باشد، کمپرسور را خاموش می کند. سوئیچ به درستی تنظیم شود. در صورتی که فشار روغن از حداقل فشار روغن مجاز کمپرسور کمتر شود، بعد از 20 ثانیه مدار فرمان را قطع می کند. بعد از حل مشکل می توان پرشر روغن را ریست کرد. در زیر سوئیچ های فشار الکترومکانیکی را می بینید:
مدار فرمان نصب منترل فشار روغن ops2
اطلاعات بیشتر در مورد کنترل کننده های فشار در سایت گروه مهندسی مهراسپند موجود است.
کنترل فشار روغن (alcofd1132ua22-057)
درتصویر پائین نقشه کنترل فشار روغن alco با ویژگی های آن را می بینید:
کنترل فشار روغن alco کمپرسور کوپلند
تزریق مایع
سیستم تزریق مایع (Demand cooling&DTC) برای کاربردهایی با گاز R-22 در دماهای پائین اواپراتور استفاده می شود.
DTC (کنترل دمای دیسچارج)
سیستم تزریق مایع DTC با کنترل دمای دیسچارج در کمپرسورهای سری S را نمی توان در کمپرسورهای سرویس استفاده کرد.
سیستم Demand cooling
این سیستم به این معناست که تزریق مایع مبرد بر اساس تقاضا انجام می شود. از این روش برای کاربرد گاز فریونی R22 در کمپرسورهای دیسکاس دما پائین استفاده می شود. در کمپرسورهای 4 سیلندر سرویس میتوان از نازلها، سنسور دمایی استفاده کرد و تنها لوله کشی و بست ها تغییرمی کند.