چیلر تراکمی و کمپرسور

رفع آلودگی مدار سیستم تراکمی

ورود آب به درون سیکل تبرید
رفع آلودگی مدار سیستم تراکمی

یکی از مشکلات سیستم های تراکمی ورود آب به درون سیکل تبرید به دلیل ترکیدن لوله های کندانسور و یا ترکیدن لوله های اواپراتور به دلیل یخ زدن و ورود آب به سیستم می باشد. در ادامه فیلم های آتی روش تمیز کردن مدار چیلر یا سردخانه را از آلودگی آب به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

ورود آب به درون سیکل تبرید

آب یکی از مشکلات اساسی در سیکل های تبرید است. در سیکل های تبرید وجود آب باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود .و باید از به وجود آمدن این پدیده شدیداً جلوگیری کرد. اما چه اتفاقی می افتد که آب وارد سیکل تبرید می شود.
بعضی مواقع مشاهده می شود که گردش آب یا اتیلن گلیکول در داخل اواپراتور پوسته و لوله به درستی انجام نمی شود. و جریان آب و دبی آب کند است. در این مواقع فلوسوئیچ اواپراتور خطا ارسال می‌کند. اما مشاهده می‌شود در بعضی از موارد فلوسوئیچ دستکاری شده و به درستی کار نمی کنند. بنابراین اواپراتور به کار خود ادامه می دهد.

[cz_image css_position=”relative;display: table;margin:0 auto” id=”cz_110911″ image=”8697″][/cz_image]

از آن جایی که جریان مناسب برای سیال وجود ندارد این یخ‌زدگی در داخل اواپراتور اتفاق می‌افتد. در اثر یخ زدگی در داخل اواپراتور لوله های مسی تغییر فرم داده و دچار نشتی می شوند. و آب به درون اواپراتور و سیکل گاز راه پیدا می کند.
در بعضی مواقع نیز مشاهده می شود که کندانسور در نتیجه اسید شویی اشتباه و یا نازک بودن لوله های کندانسور پس از چند سال سوراخ میشود. آب به درون سیکل راه پیدا می کند.

[cz_gallery layout=”cz_grid_c2 cz_grid_l2″ hover=”cz_grid_1_no_hover” id=”cz_67092″ images=”8698,8699,8700,8701″]

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *