چیلر تراکمی و کمپرسور

روش کار انواع کمپرسور

روش کار انواع کمپرسور

در این فیلم درباره موضوعات زیر صحبت می کنیم و روش کار انواع کمپرسور را شرح می دهیم:

موضوعات شامل: کمپرسورهای باز، کمپرسورهای هرمتیک یا بسته، کمپرسورهای نیمه باز یا سمی هرمتیک، پیستون، شاتون، ولوپلیت، سرسیلندر، تعمیر کمپرسور، تعمیر چیلر، کمپرسورهای روتاری، کمپرسورهای اسکورال، کمپرسورهای اسکرو، کمپرسورهای سانترفیوژ، هیتر کارتر، آنلودرها و کارکرد آنلودر،  شارژ روغن، شارژ مبرد، انواع روغن های تبرید.

کمپرسورهای باز

کمپرسورهای باز به کمپرسورهایی گفته می شود که با یک منبع نیروی خارجی که معمولا الکتروموتور است، کار می کنند. در این کمپرسورها پولی یا فلایویل به میلنگ متصل است. و موتور الکتریکی توسط یک یا چند تسمه پولی الکتروموتور را می گرداند.

کمپرسورهای هرمتیک یا بسته

بسته به معنای کاملا سیل بودن است. کمپرسور بسته شامل یک الکترو موتور است که مستقیما به میلنگ متصل است. کل موتور و کمپرسور در محفظه بسته ای جوشکاری شده است و این کمپرسورها در کاربردهای تناژ پایین فروشگاهی و خانگی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا دارای صدای کمی می باشند.

کمپرسورهای نیمه بسته یا سمی هرمتیک

کمپرسورهای نیمه بسته به صورت گسترده ای برای کاربردهای سبک، متوسط و تناژ بالا مورد استفاده قرار می گیرند. در سمتی که سیم پیچ قرار دارد روتور بر روی میلنگ سوار است و توسط یک میلنگ گردانده می شود. کل سیستم توسط پیچ و مهره به یکدیگر بسته میشوند. و از واشر جهت گازبند کردن کمپرسور استفاده می شود. در حالت کلی سمی هرمتیک ها را می توان باز کرد و یا تعمیر و یا تعویض یک قطعه را در آنها انجام داد. 

جهت مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *