چیلر تراکمی و کمپرسور

روش کار شیر انبساط ترموستاتیک

روش کار شیر انبساط ترموستاتیک

شیرهای انبساط ترموستاتیک یا اکسپنشن ولوهای ترموستاتیک

اکسپنشن ولوهای ترموستاتیک (TEV,TXV) یکی از پرکاربردترین شیرهای انبساط در سردخانه ها و چیلرهای تراکمی هستند. شیرهای انبساط یا اکسپنشن ولوها شیرهای اتوماتیکی هستند که جریان مبرد به اواپراتور را براساس بار برودتی اواپراتور تنظیم می کنند. اگر بار در اواپراتور زیاد باشد، شیر اجازه عبور مبرد بیشتری را می دهد و در هنگام کاهش بار برودتی، شیر جریان مبرد ورودی به شیر انبساط ترموستاتیک را محدودتر می کند.

اکسپنشن ولوهای ترموستاتیک همچنین از برگشت مایع به کمپرسور جلوگیری می کنند و خطر آسیب به کمپرسور را پایین می آورند و توجه کنید که شیر انبساط یا اکسپنشن ولو دمای اواپراتور را کنترل نمی کند بلکه با استفاده از دمای سوپرهیت گاز خروجی از اواپراتور اقدام به کنترل مبرد ورودی به اواپراتور می کند.

اکسپنشن ولوهای ترموستاتیک به دلیل قیمت پایینتر نسبت به شیرهای الکترونیک و روش تنظیمات و نگهداری ساده تر برای اپراتور، دارای محبوبیت بیشتری هستند و در رنج وسیعی کاربرد دارند. توجه به ساختار این شیرها که در این فیلم توضیح داده شده باعث می شود درک بهتری از کارکرد این شیرها پیدا کنید و توانایی تنظیم شیر انبساط را پیدا کنید  زیرا با وجود این که روش انتخاب و تنظیم شیرهای انبساط در سایت گروه مهندسی مهراسپند توضیح داده شده است اما بدون درک کارکرد این شیرها نمیتوانید تعمیرات شیرهای انبساط را انجام دهید.

برای مشاوره می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب گروه مهندسی مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *