چیلر جذبی

روش کار شیر سایکل گارد

روش کار شیر سایکل گارد

روش کار شیر سایکل گارد چیلر جذبی و جلوگیری از کریستال

مدار فرمان چیلر جذبی با کنترل شیر سایکل گارد در جلوگیری و از بین بردن کریستال لیتیوم بروماید بسیار موثر است. بسیاری از چیلرها می توانند وضعیت چیلر را در نزدیک شدن به حالت کریستال تشخیص دهند. و با فعال کردن شیر برقی سایکل گارد از کریستال لیتیوم بروماید و افزایش غلظت آن جلوگیری می کند. و همانطوری که قبلا در کریستال چیلر جذبی عنوان شد کریستال کردن لیتیوم بروماید مستلزم 2 عامل دما و غلظت است که پایین بودن دمای اواپراتور می تواند مشکل ساز باشد.

مدار کنترل معمولا سطح مبرد آب را در اواپراتور توسط کنترل سطح بررسی می کند و با در نظر گرفتن دمای سولوشن غلیظ برگشتی به ابزوربر وضعیت دستگاه را مشخص می کند و از آنجایی که افزایش سطح مبرد در اواپراتور به معنای کاهش میزان آب محلول در لیتیوم بروماید و غلظت آن است. و وقتی سطح مبرد بالا بیاید جهت جلوگیری از غلیظ شدن لیتیوم بروماید، شیر برقی سایکل گارد فعال شده و آب به ابزوربر جهت رقیق سازی فرستاده می شود.

همچنین در زمان خاموش کردن دستگاه، شیر سایکل گارد باز شده و شروع به رقیق سازی لیتیوم بوماید می کند و تا زمانی که کنترل سطح های اواپراتور خالی شدن اواپراتور را اعلام کنند، شیر سایکل گارد باز می ماند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره روش کار شیر سایکل گارد با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *