چیلر تراکمی

روغن های پلی استر کمپرسورهای سیلندر پیستونی

روغن های پلی استر کمپرسورهای سیلندر پیستونی

روغن های پلی استر BSE32 و BSE55 برای کمپرسورهای سیلندر پیستونی

کمپرسورهای سیلندر پیستونی بیتزر که برای کارکرد با مبردهای بدون کلر HFC وR404A  ،R407A/B ، R407C، R507A طراحی شده اند. در مقایسه با روغن های قدیمی تر، روغن های پلی استر قابلیت بهتری برای مخلوط شدن با مبردهای HFC  دارند که برای کارکرد ضروری است.

محدوده کارکرد

روغن کمپرسور BSE32  وBSE55

روغن های مشابه روغن بیتزر برای کاربرد

استفاده از روغن های با کلر مبردهای HCFC (برای مثالR_22)

تمایل برای استفاده از روغن های پلی استر با مبردهای HCFC نیز وجود دارد. این روغن ها برای این کاربردها نیز مناسب هستند هر چند ریسک خوردگی کمپرسور و مناسب بودن برای واکنش شیمیای در سیستم بالا می رود البته در صورتی که سازنده کمپرسور از مواد مناسب با سختی سطح خوب و پوشش کروم سخت رینگ ها و آلیاژ مناسب استیل سوپاپ ها استفاده کرده باشد، مشکل بوجود نمی آید.

استفاده از روغن های پلی استر با مبردهای HCFC باید با در نظر گرفتن نکات زیر صورت گیرد:
  • زمانی که از مبردهای HCFC استفاده می کنید، مقدار مبرد حل شده در روغن بیشتر از 2 برابر روغن های سنتی و یا روغن های  پلی استر با مبردهای بدون کلر HFC است.

نتیجه کاهش ویسکوزیته و خطر خوردگی است به ویژه در مواردی که فشار ساکشن بالا و دمای روغن پائین باشد. روشن کردن کمپرسور بعد از زمان طولانی خاموش بودن کمپرسور دارای اهمیت زیادی است.

  • روغن های ایستر جاذب قوی رطوبت هستند بنابراین باید میزان رطوبت در حداقل نگه داشته شود (شرکت های مختلف نظرهای مختلفی دارند، برای مثال بیتزر میزان رطوبت را کمتر از 50 ppm اعلام می کند). زمانی که رطوبت زیاد وارد سیکل شود، اسید با خوردگی مس تشکیل می شود که باعث آسیب به کمپرسور می شود.
  • روغن های پلی استر خاصیت قوی انحلال پذیری دارند بنابراین می توانند با آشغال ها رسوب کرده مخلوط شوند و خطر آسیب به کمپرسور را افزایش دهند.

نکاتی که باید در نظر گرفت

  • کارکرد در کاربردهای چیلر تراکمی (رنج دمایی بالا H) و سیستم های تزریق خنک کننده Demand cooling و CIC با کمپرسورهای تک مرحله ای.
  • از روغن پلی استر با ویسکوزیته بالاتر (BSE55 به جای BSE32) استفاده کنید.

نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

  • تنها لوله ها و تجهیزاتی استفاده کنید که سطح داخلی آنها تمیز و خشک باشد.
  • از فیلتر درایر با سایز و کاربرد مناسب استفاده کنید.
  • روغن را در ظروف سیل و خشک نگهداری کنید و تنها در زمان استفاده باز کنید.
  • سیکل را خیلی خوب وکیوم کنید.
  • از هیتر کارتر کمپرسور استفاده کنید.
  • فیلتر درایر را بعد از 100 ساعت کارکرد تعویض کنید.
  • سوپرهیت ساکشن مناسب باشد.
  • زمان های استارت کمپرسور کوتاه نباشد.
  • در صورت امکان از پمپ دان اتوماتیک استفاده کنید.

پیشنهادات

  • به دلیل ریسک بالای مبردهای HCFC با روغن های پلی استر پیشنهاد می شود در زمان استفاده دقت کافی به توانایی های کمپرسور شود.
  • تمام کمپرسورهای نسل 2 توانایی کارکرد با مبردهای R-134a، R-404A، R_407B،R-407C، R-507A  را دارا هستند.

برای خرید روغن های پلی استر کمپرسورهای سیلندر پیستونی با کارشناسان ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *