چیلر تراکمی

سوییچ ها و گیج های فشار

سوییچ ها و گیج های فشار

سوییچ ها و گیج های فشار

سوییچ ها و گیج های فشار در میان پرمصرف ترین ابزارها در یک دستگاه قرار دارند. اما به دلیل شمار زیادشان، ممکن است نگهداری و اعتبار آنها در معرض خطر قرار گیرد. در نتیجه وجود چندین سوییچ و گیج خراب در دستگاه های قدیمی تر چندان غیرعادی نیست. این اتفاقی ناخوشایند است چراکه اگر دستگاهی با سوییچ فشار failed کار کند ممکن است ایمنی آن دستگاه به خطر بیفتد.

برعکس، اگر دستگاهی در زمان معیوب بودن گیج، بی خطر کار کند نشان دهنده آن است که در مرحله اول نیازی به گیج نبوده است. بنابراین یکی از اهداف فرآیند طراحی دقیق ابزار این است که سوییچ ها و گیج های فشار کمتر ولی مفیدتر و معتبرتری را نصب کرد.

یک راه برای کاهش تعداد گیج ها در یک دستگاه نصب نکردن آنها بر اساس عادت است (به عنوان مثال قراردادن یک گیج فشار بر دیسچارج هر کمپرسور). در عوض نیاز به هر قطعه را تک به تک بررسی کنید و در این مسیر باید از خود بپرسید: “با خواندن این گیج باید چه کاری انجام دهم؟” و تنها در صورت یافتن پاسخی منطقی یک قطعه را نصب کنید.

اگر گیج نشان دهنده فشار (یا افت فشار) در فرآیند باشد، این اطلاعات تنها زمانی ارزشمند است که کسی قادر باشد کاری انجام دهد (مثل پاک کردن فیلتر)؛ در غیر این صورت بی فایده است. اگر کسی با این ذهنیت به مشخصات گیج های فشار دسترسی داشته باشد، تعداد گیج های به کار رفته کاهش خواهد یافت. چنانچه دستگاهی از گیج های کمتر ولی بهتری استفاده کند اعتبار و اطمینان نیز بالا خواهد رفت.

طراحی های گیج فشار

دو دلیل رایج در خرابی گیج (یا سوییچ)، ارتعاش لوله و تراکم آب است که می تواند در دماهای بالاتر باعث یخ زدگی و خرابی گیج housing شود. delicate links, pivots, and pinions در یک گیج سنتی به هر دوی تراکم و ارتعاش حساس است. عمر گیج filled طولانی تر است، نه فقط به خاطر داشتن قطعات متحرک بلکه به دلیل هوزینگ آن با روغن ویسکوز پر شده است. پرشدن با این روغن مفید است آنهم نه فقط به این خاطر که ارتعاشات را جذب می کند بلکه به این دلیل که فضایی برای ورود هوای مرطوب باقی نمی گذارد، در نتیجه آب فرصت تراکم و انباشته شدن را ندارد.

ویژگی های گیج شامل صفحه شاخص واضح و صفحه دیجیتال برای خوانش بهتر، جبران دما برای تصحیح تغییر دمای محیط، گیج های متفاوت برای فشارهای متفاوت و گیج های دوتایی (دوبلکس) برای نشانگر فشار دوتایی روی یک صفحه شاخص می شود. گیج های فشار بر اساس دقت آنها دسته بندی می شوند، از گرید 4A (خطای مجاز 0.1% span) تا گرید D (خطای 5%).

تجهیزات جانبی حفاظتی

مشهودترین تجهیزات جانبی گیج، سوپاپ مسدودکننده بین گیج و فرآیند درحال انجام است که اجازه مسدود کردن را حین تعمیرات یا بازکردن و امکان مسدود کردن را می دهد. سوپاپ دوم اغلب به یکی از این دو دلیل اضافه می شود: تخلیه میعانات گازی در سرویس بخار یا در کاربردهایی با دقت بالاتر به منظور کالیبراسیون در مقابل یک منبع خارجی فشار.

تجهیزات جانبی دیگر شامل کویل های لوله یا سیفون ها می شود که می تواند در سرویس بخار، از گیج در برابر آسیب ناشی از حرارت محافظت کند. تجهیزات دیگر snubbers or pulsation dampeners هستند که هم می توانند شوک های فشار را جذب کرده و هم نوسانات فشار را تعدیل کنند. اگر به freeze protection نیاز باشد، باید گیج به وسیله بخار یا electric tracing گرما داده شود.

سیل های شیمیایی از گیج در برابر (گرفتگی در محیط چسبنده و آبکی) plugging up in viscous or slurry service محافظت می کنند و مانع ورود مواد سمی و مضر به سنسورها می شوند. آنها همچنین از مایع موجود در فرآیند در برابر یخزدگی یا ژله ای شدن در حفره بسته انتهایی سنسور جلوگیری می کنند. سیل موجود با قراردادن یک دیافراگم بین جربان فرآیند و گیج، از گیج محافظت می کند. حفره بین گیج و دیافراگم را مایعی با انبساط حرارتی کم، ویسکوزیته پایین و غیرخورنده پر می کند.

در مواردی با دمای بالا، اغلب از sodium-potassium eutectic ، در دماهای محیط ترکیبی از گلیسیرین و آب و در دماهای پایین الکل اتیلیک، تولوئن یا روغن سیلیکون استفاده می شود.

اگر سیل شیمیایی به وسیله لوله مویین به گیج متصل باشد می توان برای بهتر دیده شدن اپراتور، گیج فشار را نصب کرد. برای رسیدن به دقت بیشتر نباید لوله مویین در معرض دمای بیش از حد قرار گیرد و همچنین نباید طولش از 7.5 متر (25 فوت) بیشتر شود. طراحی سیل شیمیایی خود به چهار روش انجام می شود: off line, “flow-through” type self-cleaning, extended seal elements, or wafer elements that fit between flanges.

هنگام شناسایی فشارهای پایین (زیر 50 psig, 350 kPa spring rate of the diaphragm) در سیل شیمیایی و در سرویس خلاء (زیرا حباب های گاز محلول در مایع پرکننده ممکن است از محول خارج شوند) ممکن است باعث ایجاد خطاهای اندازه گیری شود. به همین دلایل در چنین سرویس هایی اغلب تکرارکننده های فشار به سیل ها ترجیح داده می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *