چیلر تراکمی و کمپرسور

طراحی اشتباه چیلر

طراحی اشتباه چیلر

طراحی چیلر آبی و چیلر کندانس هوایی از مسایل چالش برانگیز است. برای طراحی چیلر استانداردهای زیادی وجود دارد. تک تک اجزاء چیلر دارای استاندارد و جداول محاسبات است. انجمن مهندسین امریکا ASHRAE و TRANE و DANFFOSS و CARRIER وmacquary همگی استانداردهای طراحی چیلر را منتشر کرده اند.

در این استانداردها شما می توانید مطالب زیادی در مورد روش های سایز زنی ساکشن و دیسچارج و خط مایع بیان شده است. یکی از قسمت های حساس چیلر که در طراحی چیلر مورد اهمیت می باشد، خط ساکشن کمپرسورهاست که در صورت اشتباه سایززنی کردن باعث به هم ریختن دمای سوپرهیت(مافوق داغ) می شود.

همچنین در صورت طراحی اشتباه اواپراتور تبادل دما به درستی صورت نمی گیرد که نتیجه آن به هم ریختن دمای سوپرهیت و یا برگشت مبرد به صورت مایع به کمپرسور است. در ساخت اواپراتور بایستی تعداد و ارتفاع بفلها را در نظر گرفت. در بعضی از موارد مشاهده می شود که در ساخت اواپراتور تعداد بفل ها و همچنین فواصل و ارتفاع آنها رعایت نمی شود.

همچنین به این نکته نیز دقت کنید که در صورت عدم استفاده از هیتر یا گرم کن روغن کارتر امکان استارت کمپرسور در حالت فلودد بوجود می آید که نتیجه آن مخلوط شدن مبرد با روغن در کارتر است که مخلوط فوم شدن روغن می شود این فوم خاصیت روغنکاری ندارد و باعث از بین رفتن تمامی قطعات می شود.

پس برای ساخت و یا تعمیر هر تجهیزاتی از استانداردها و هندبوک های موجود استفاده کنید.

برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

براي ديدن فيلم در يوتيوب اينجا كليك كنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *