چیلر تراکمی و کمپرسور

کارکرد انواع کمپرسور سیلندر پیستونی

کارکرد انواع کمپرسور سیلندر پیستونی

کارکرد انواع کمپرسور سیلندر پیستونی

در این فیلم درباره کارکرد انواع کمپرسور سیلندر پیستونی، کورس حرکت پیستون در سیلندر، ساکشن و دیسچارج کمپرسور توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

در کمپرسورهای پیستونی برای افزایش ظرفیت در تناژهای مختلف شرکت سازنده تعداد سیلندرهای کمپرسور را افزایش و یا کاهش می‌دهد. برای مثال کمپرسورهای با ۴۰ تن ظرفیت دارای ۶ سیلندر میباشند. و کمپرسور های با ظرفیت ۷۰ تن ظرفیت دارای ۸ سیلندر می باشند. البته این قضیه هم است مواردی نیز وجود دارد. برای مثال در کمپرسور ترین پیستونی در ظرفیت شست تن دارای ۶ سیلندر می باشد.

موارد دیگری که شرکت‌های سازنده می تواند از آنها استفاده کنند کورس حرکت پیستون در داخل سیلندر است. با افزایش میزان حجم گاز قابل کمپرس کردن در داخل سیلندر افزایش پیدا می‌کند. که از این طریق می توان ظرفیت کمپرسور را افزایش داد. و در بعضی مدلها ما شاهدیم که این قضیه وجود دارد. برای مثال در مدل های کمپرسورهای کریر ۰۶ می توان این قضیه را مشاهده کرد. که از دو نوع شاتون استفاده می‌شود. با دو کورس حرکتی و به این ترتیب می‌توان حجم گاز قابل کمپرس شدن را افزایش یا کاهش داد. البته باید توجه کرد زمانی که شرکتهای سازنده دست به چنین اقدامی می‌زنند. ظرفیت سیم پیچ کمپرسور نیز تغییر می کند.

برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *