چیلر تراکمی و کمپرسور

کمپرسورهای نیمه بسته پیستونی کریر

کمپرسورهای نیمه بسته پیستونی کریر

با دیدن مجموعه فیلم‌های کمپرسورهای نیمه بسته پیستونی کریر قابلیت تحلیل و انتخاب کمپرسور و همچنین تعمیرات کمپرسورهای کارلایل06E  و06D و 06ccرا پیدا خواهید کرد. همانند دیگر تجهیزات تبرید ابتدا مطمئن شوید نکات ایمنی را رعایت کرده‌اید. و در هنگام تعمیرات مطمئن شوید جریان برق قدرت و هیتر و فرمان قطع است. و شیرهای سرویس ساکشن و دیسچارج بسته است.

این مجموعه به 3قسمت تقسیم شده است:

  • خانواده محصولات کارلایل
  • تعمیر کمپرسور کریر سیلندر پیستونی
  • رفع مشکلات کمپرسور های کریر

بسیاری از کمپرسورهای بزرگتر 06d و 06e به آنلودر سر سیلندر مجهز هستند. و به کمپرسور اجازه کارکرد در بارهای کم را می‌دهند.

کمپرسورهای 06d جزو خانواده‌ای از کمپرسورها هستند که در 3مدل 2و 4و 6 سیلندر موجود هستند. میزان جابجایی (cfm) آنها بین 8cfm برای مدل2 سیلندر و 37cfm برای مدل 6 سیلندر است. همه مدل‌ها دارای دور 1750rpm می‌باشند. کمپرسورهای چیلر تراکمی دارای قدرت 2 اسب برای کمپرسورهای با ظرفیت پایین تا 15 اسب با 37cfm هستند. کمپرسورهای سردخانه‌ای به صورت کلی دارای موتور کوچکتری نسبت به کمپرسورهای چیلر تراکمی با cfm مشابه هستند. برای مثال کمپرسور سردخانه 06D 37cfmاز موتور 10hpاستفاده می‌کند. و در حالی که ظرفیت معادل برابر 15hpبرای چیلر تراکمی استفاده می‌شود. دما و فشار بالاتر چیلرهای تراکمی باعث انتخاب موتورهای بزرگتر شده است.

کمپرسور 06D دو سیلندر کریر کارلایل

در تصویر کمپرسورهای کریر 06D و 4سیلندر را می‌بینید. در مدل های 13و 16cfmاز دو پیچ برای بستن شیر سرویس استفاده می‌شود. در مدل های 18و 20cfmاز 4پیچ برای بستن شیر سرویس استفاده می‌شود. و اتصال فشار بالا و پایین در هر دو مدل یکسان است.

کمپرسور کارلایل 06D-13/16

این تصویر کمپرسور 06D،6 سیلندر است. اتصالات ساکشن و دیسچارج و پورت‌ها کمی متفاوت است. این مدل شبیه به کمپرسورهای 2 و 4 سیلندر است. وجود پیچ در سر سیلندر مختص کمپرسورهای سردخانه‌ای است. محل نصب فن برای سرد کردن سر سیلندرها در صورت نیاز است.

کمپرسور کریر 06D شش سیلندر

این تصویر پلاک یک کمپرسور کارلایل است. توجه کنید مدل کمپرسور در سمت راست بالا نوشته می‌شود. زمانی که یک قطعه یا کمپرسور را نیاز دارید، تنها مدل برای ثبت سفارش کافی نیست. بلکه شماره سریال نیز نیاز است. هر کاراکتر موجود در شماره سریال به مشخصات قطعات کمپرسور اشاره دارد. تا قطعه درست را بتوانید انتخاب کنید. شماره مدل برای انتخاب ویژگیهای اساسی کارکرد کمپرسور است. مشخصات الکتریکی ولتاژ، فرکانس و LRAنیز درج شده است. شماره سریال سازنده نیز برای تشخیص کمپرسور توسط شرکت سازنده درج شده است.

پلاک کمپرسور کریر کارلایل

تمام کمپرسورهای 06Dبا 14کارکتر مشخص می‌شوند. هر کارکتر و یا چند کاراکتر دارای نشانگر ویژگیهای کمپرسور است. اولین 4 تایی، نوع کمپرسور را مشخص می کند. 3 کارتر اول مشخص کننده خانواده کمپرسور است. کارکتر 4 مشخص کننده نوع کاربرد کمپرسور است و نوع آنلودر را مشخص می کند.

  • A، برای تهویه مطبوع استفاده می‌شود
  • M، برای دمای متوسط
  • R، برای کاربردهای تبرید استفاده می شود. یا به عبارتی برای کاربردهای دما پایین یا سردخانه کاربرد دارد.

شماره سریال کمپرسور کریر کارلایل

کارتر 5 مشخص کننده سایز موتور است. کارکترهای 5 و 6 مشخص کننده میزان cfmموتور است. کارکتر شماره 8 کلید شناسایی کمپرسور است که نشان می دهد کمپرسور نو است. و یا توسط  تعمیرگاه های کریر مورد بازسازی کلی قرار گرفته است. شماره 9 مشخص کننده نوع شیر سرویس ساکشن است. که شامل (محل،قطر و پیچ هاست). کارکتر 10مشخص کننده تجهیزات الکتریکی شامل ترموستات، اورلود است. کارکترهای 11و 12 شامل اطلاعات نوع سیم پیچی و دیگر مشخصات الکتریکی است. کارکتر 13 هم مشخص کننده آنلودر قطع کن ساکشن برای مدل های 06DRوDMاست. آخرین کارکتر مشخص کننده نوع بسته بندی و شارژ روغن است.

طراحی کمپرسورهای 06E مشابه کمپرسورهای 06Dاست. تفاوت در سایز فیزیکی، ظرفیت و اسب بخار است.

تفاوت های دیگر شامل 4و6 سیلندر بودن وcfm از 50-99 و 1750Rpm است. و قدرت موتور از 15-40HP برای کاربرد تهویه مطبوع است. و توجه داشته باشید کمپرسورهای کاربرد دما پایین دارای موتورهای کوچکتری با میزان  cfmبرابر هستند.

در تصویر یک مدل کمپرسور 06eکارلایل یا 6سیلندر را می‌بینید. توجه کنید این کمپرسور دارای 2 سایدگلس روغن هستند. که کاربرد زیادی در تهویه مطبوع دارند. در این کاربرد و در موارد استفاده از کمپرسورهای موازی، نیاز به استفاده از خط متعادل کننده روغن وجود دارد. یک سایدگلس باز می‌شود و از اتصال متعادل کننده روغن استفاده کنید. برای این کار از تراز بودن هر دو کمپرسور مطمئن شوید. در صورت عدم رعایت موارد فوق، خرابی کمپرسور را بایستی انتظار داشته باشید. کمپرسورهای نیمه بسته پیستونی کریر استاندارد تمامی کمپرسورهای 06Eدارای پرشر روغن هستند. (قابلیت نصب دارند)

اتصال پرشر روغن کمپرسور کریر

اتصال اندازه گیری فشار 

در زمانی که نیاز به اندازه گیری فشار کارتر دارید، می‌توانید از اتصالات بالای هر سایدگلس استفاده کنید. اتصال سوم به محفظه ساکشن کمپرسور وصل است. که برای سوئیچ فشار پایین می توان از آن استفاده کرد.

پلاک شماره مدل کمپرسورهای کریر06E تنها دارای 10کارکتر است. 4 کارکتر اول مانند06D است. کارکتر 5 سایز موتور و یک و یا دو مرحله بودن کمپرسور و یا آنلودر فشاری یا الکتریکی است. کارکتر 6و7مشخص کنندهcfm کمپرسور است. کارکتر 8 مشخص کننده ویژگی های الکتریکی است. کارکتر 9 نشان دهنده OEM یا نو نبودن کمپرسور و یا سرویس شده بودن کمپرسور است. آخرین کاراکتر مانند 06D است.

کمپرسور دیگری که در مورد آن صحبت می کنیم کمپرسور06CC  است.

کمپرسور کریر کارلایل 06CC

این کمپرسور دارای 2 مرحله برای کمپرس کردن گاز است. 4 سیلندر به عنوان فشار پایین کار می‌کنند. و فشار را به فشار میانی می‌رسانند. 2سیلندر باقیمانده به عنوان فشار بالا می‌باشد. تا فشار را به میزان طبیعی بالا ببرند.

جهت مشاوره با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *