چیلر تراکمی و کمپرسور

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر

در این فیلم روش کار کنترل ظرفیت کمپرسور اسکرو بیتزر سری CSH و CSW را مشاهده می کنید. این کمپرسورها برای کنترل ظرفیت کمپرسور بر اساس بار مصرفی از حرکت یک اسلایدر کمک می گیرند. این اسلایدر با حرکت خودش بین دو مارپیچ میزان ظرفیت را کم یا زیاد می کنید. اسلایدر از طریق یک میله به یک پیستون وصل می شود. 

این پیستون در داخل سیلندر به حرمت در می آید. پس برای کنترل ظرفیت نیاز به حرکت کردن این اسلایدر است. برای کنترل ظرفیت از روغن استفاده می شود. پس با فشار روغن پیستون به حرکت در می آید. پیستون به وسیله فنری که در پشت پیستون وجود دارد به شرایط اولیه بر می گرداند.

 

در بیشتر کمپرسورهای اسکرو کنترل ظرفیت به وسیله نیروی روغن و هیدرولیکی انجام می شود. روغن به وسیله چند شیر برقی که وظیفه کنترل ظرفیت را دارند به درون سیلندر فرستاده می شود. در این سیلندر پیستونی وجود دارد که پیستون با حرکت خود، اسلایدر را به حرکت در می آورد. اسلایدر بین دو اسکروی نری و مادگی حرکت میکند. و درنتیجه گاز ورودی بین اسکروها را کم یا زیاد می کند. و به این وسیله حجم گاز ورودی به اسکروها کم و زیاد می شود. و در نتیجه ظرفیت کم و یا زیاد می شود و به این وسیله ظرفیت تغییر می کند.

برای مشاوره و یا شرکت در دوره های آموزشی، می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *