چیلر تراکمی و کمپرسور

تعمیر کمپرسور بوک (برگشت مایع مبرد)

تعمیر کمپرسور بوک (برگشت مایع مبرد)

تعمیر کمپرسور بوک –برگشت مایع به کمپرسور و liquid slugging

برگشت مبرد فریونی به صورت مایع به کمپرسور باعث بوجود آمدن آسیب های زیادی به کمپرسور می شود. این پدیده در تمام کمپرسورهای تبرید (کمپرسور اسکرو، کمپرسور اسکرال، کمپرسور سیلندر پیستونی و به طور کلی در تمامی کمپرسورها) باعث بوجود آمدن زنجیره ای از مشکلات می شود. در فیلم زیر نحوه تعمیر کمپرسور بوک را با هم می‌بینیم.

برگشت مایع مبرد به کمپرسور در حال کار باعث می شود که مایع مبرد به کارتر کمپرسور راه پیدا کند و با ترکیب شدن با روغن، تشکیل کف بدهد. کف تشکیل شده در کارتر به قطعات مختلف کمپرسور از طریق پمپ روغن(اویل پمپ) فرستاده می شود و این کف نمی تواند فیلم روغن را در بین قطعات مختلف تشکیل دهد و نتیجه این اتفاق خوردگی قطعات است.

مقداری از این کف وارد سیلندر می شود و در سیلندر کمپرسور با شستن روغن از دیواره های سیلندر باعث اصطکاک بین رینگ و پیستون با سیلندر و بوجود آمدن خوردگی می شود.

شکستن سوپاپ های ساکشن و دیسچارج

از آنجایی که این مایع مبرد قابلیت تراکم پذیری را ندارد، در سیلندر باعث بوجود آمدن ضربه می شود و نتیجه آن شکستن سوپاپ های ساکشن و دیسچارج است و همچنین باعث عدم گاز بندی سوپاپ ها به مرور زمان می شود و یا سوپاپ ها در اثر خستگی دچار آسیب می شوند.

مایع مبرد در بوشهای اصلی کمپرسور به دلیل عدم توانایی در روغنکاری باعث می شود این بوشها خورده شده و در نتیجه لقی مجاز بین روتور و استاتور از بین می رود و روتور در استاتور کشیده می شود که در اصطلاح عام به این پدیده افتادگی روتور می گویند. با سابیده شدن روتور در استاتور سوختگی نقطه ای در استاتور بوجود می آید.

دلایل و مشکلات بوجود آمده در آن ارتباط بسیار زیاد است، برای مشاوره و یا شرکت در دوره های آموزشی می توانید با کارشناسان فنی گروه مهندسی مهراسپند تماس بگیرید.

مشاهده فیلم در یوتیوب مهراسپند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *