چیلر تراکمی و کمپرسور

رگلاتورهای سیکل تبرید

رگلاتورهای سیکل تبرید

رگلاتورهای سیکل تبرید

سیکل تبرید ریگلاتور فشار

رگلاتورهای فشار برای کنترل سطح فشار مبرد در سیستم بکار می روند تا باعث کارکرد با راندمان بیشتر سیستم تحت شرایط کارکرد متفاوت شویم.

اولین رگلاتورهای سیکل تبرید از3  رگلاتور فشار که بررسی می کنیم، رگلاتور فشار اواپراتور است. این وسیله فشار اواپراتور را در شرایط گوناگون آب و هوایی و سیستم را در سطح تنظیمی نگه می دارد.

رگلاتور فشار اواپراتور

هدف اصلی یک رگلاتور فشار اواپراتور نگهداری ثابت فشار در اواپراتور است بنابراین رگلاتور مطابق با بار اواپراتور باز و بسته می شود.

  • گوناگونی فشار در قسمت خروجی رگلاتور، تاثیری بر درجه باز شدن نمی گذارد زیرا رگلاتور فشار دارای یک آکاردئون متعادل کننده است.
  • رگلاتور فشار اواپراتور دارای یک قسمت در انتهای آن است که امکان تنظیم را برای ما فراهم می کند.

سیستم تبرید سیستم کنترل فشار کندانس

یک رگلاتور فشار را می توان در سیستم های کندانس هوایی برای تنظیم فشار کندانسور به کاربرد و همچنین از یک شیر فشار اختلافی برای جلوگیری از افت فشار ریسیور به کار برد.

سیستم کنترل فشار کندانسور

  • یک سیستم کنترل فشار کندانسور شامل یک ریگلاتور و یک شیر فشار اختلافی است.
  • رگلاتور فشار کندانسور، فشار کندانسور را برای باقی ماندن در یک سطح فشار کندانس نگه می دارد حتی در شرایط هوایی محیط. این کار باعث اطمینان از حداقل اختلاف فشار در شرایط ترموستاتیک می شود.
  • زمانی که فشار درون کندانسور افزایش یابد، شیر باز می شود و فشار آزاد می شود و فشار درون کندانسور کاهش می یابد البته تا زمانی که فشار فنر در مقابل باز شدن نیرو وارد می کند.
  • سیستم تنظیم فشار کندانسور باعث محافظت در برابر cut-out کنترل فشار پایین (LP) حتی در فشارهای پایین ساکشن می شود که باعث فشارهای کندانس پایین می شود.
  • این سیستم می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از تغییرات شدید دمای محیط را برطرف کند زیرا تغییرات فشار را مرتفع می کند و از مشکل جلوگیری می کند.

شیر فشار اختلافی (Differential pressure value)

  • یک شیر فشار اختلافی در خط بخار داغ کندانس بین لوله دیسچارج و ریسیور قرار دارد تا از باقی ماندن فشار ریسیور در میزان مشخصی اطمینان حاصل کند.
  • به دلیل نیروی فنر داخل شیر، باز شدن در 1.4 شروع می شود و در 3bar اختلاف فشار، شیر کاملا باز است. هر چقدر افت فشار در طول شیر بیشتر باشد، درصد باز شدن شیر افزایش می یابد.

سیستم کنترل فشار کندانس

حال اجازه دهید ببینیم یک سیستم کنترل فشار کندانس چگونه کار می کند. اگر دمای محیط کاهش یابد، فشار کندانسور نیز کاهش خواهد یافت.

سپس

  1. سوئیچ های کنترل فشار، فن های کندانسور را خاموش می کند تا فشار افزایش یابد.

اگر کافی نباشد

  1. رگلاتور فشار کندانس شروع به بستن می کند.

تا زمانی که فشار کندانس دوباره شروع به بالا رفتن کند، فشار ریسیور کاهش می یابد و مایع مبرد کمتر به اواپراتور تغذیه می شود.

  1. رگلاتور فشار کندانسور کمی یا کاملا بسته بوده و اختلاف فشار بین لوله دیسچارج گاز داغ و ریسیور به 1.4bar می رسد و شیر فشار اختلافی (NRD) شروع به باز شدن می کند تا فشار ریسیور افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *