چیلر تراکمی

ولو پلیت های کمپرسور کوپلند DWM copeland

ولو پلیت های کمپرسور کوپلند

ولو پلیت های کمپرسور کوپلند

کمپرسور دیسکاس کوپلند

شرکت امرسون تولیدکننده کمپرسورهای برند کوپلند است. زمانی که این شرکت در حال توسعه کمپرسورهای اسکرال بود، اقدام به تولید کمپرسورهای دیسکاس (DISCUS) نیز کرد. که دارای طراحی ولو پلیت های کمپرسور کوپلند و سوپاپ خاص است. به دلیل این که کمپرسور اسکرال قادر به پوشش دادن تمام کاربردهای کمپرسور سیلندر پیستونی (رفت و برگشتی) نبود. بنابراین نسل جدیدی از کمپرسورهای سیلندر پیستونی توسعه داده شدند.

طراحی ویژه ولو پلیت کمپرسور دیسکاس کوپلند باعث شده است. که حداقل لقی (Clearance) را در بین کمپرسورهای سیلندر پیستونی دارا باشد.

امتیاز دیسکاس در مقابل سوپاپ های انعطاف پذیر عادی

تفاوت بین دیسکاس با کمپرسورهای دیگر در ولوپلیت است. که اجازه می دهد گاز به درون سیلندرها با حداقل افزایش دما از طریق حفره های طراحی شده به سیلندر وارد شود. این تاثیر باعث افزایش ظرفیت و راندمان کمپرسورهای دیسکاس در مقایسه با کمپرسورهای با طراحی سوپاپ قدیمی است. در تصویر زیر تفاوت دو ولوپلیت را می بینید.

تکنولوژی دیسکاس نام خود را از سوپاپ دیسچارج مخروطی شکل خود گرفته است. و باعث کاهش حجم لقی در زمانی که پیستون بالاست می شود.

ولو پلیت های کمپرسورهای دیسکاس و کوپلند

محدوده کارکرد کمپرسور دیسکاس کوپلند

کمپرسور دیسکاس کوپلند برای محدوده وسیعی از کاربردها از کمپرسورهای تکی یا یونیت کندانس یا تجهیزات چند کمپرسوره سردخانه و پروسه های صنعتی مناسب هستند. در شکل زیر تمام مدل های کمپرسورهای دیسکاس کوپلند نشان داده شده است.

محدوده کارکرد دما پائین و متوسط کمپرسورهای دیسکاس کوپلند

بهبود ولوپلیت کمپرسور دیسکاس کوپلند

در شکل زیر طرح تغییر یافته سوپاپ های ساکشن را می بینید.

طرح ولو پلیت و سوپاپ ساکشن کمپرسور دیسکاس کوپلند_ تعمیر کمپرسور

این نوع از سوپاپ ساکشن گرد امکان خوردگی شیار را پائین می آورد. در محدوده وسیعتری از دماهای اواپراتور هر ظرفیتی دارای دو سایز موتور است. به صورت سنتی موتورهای کوچک برای کاربردهای دما پائین و موتورهای بزرگ برای دماهای متوسط و دما پائین مناسب هستند. در کمپرسورهای جدید دیسکاس، امکان استفاده از موتورهای کوچک که هر دو دمای پائین و بالا را بتوانند پوشش بدهند، وجود دارد.

در گذشته بعضی مدل های کمپرسورهای دیسکاس دارای محدوده کارکرد متفاوتی با دیگر کمپرسورها بودند. این اتفاق در کمپرسورهای جدید تعدیل شده و کمپرسورها توانایی کارکرد در محدوده وسیعی را دارا هستند.

گونه های کمپرسور با موتور بزرگ برای دماهای اواپراتور بالا ترکه نیاز به قدرت بیشتری دارند، طراحی شده اند. در شکل زیر این محدوده کارکرد نشان داده شده است.

موتورهای بزرگ در حالت کلی دارای راندمان بهتری به ویژه برای کاربردهای دما متوسط و بالای اواپراتور هستند و درکاربردهای دور متغیر، دارای کارکرد بهتری هستند.

تکنولوژی دمای کندانس پائین

همانطوری که در نمودار می بینید محدودیت دمای کندانس پائین تا دمای 5 درجه سانتی گراد برای موتورهای کوچک بسط داده شده است. بنابراین در طول شرایط زمستانی مناطقی مانند اروپا، امکان کاهش دمای کندانس به پائین تر از محدوده های مجاز قبلی امکانپذیر است.

کاهش تولید کربن

کاهش فشار کندانس باعث کاهش مجموع قدرت مصرفی و در نتیجه کاهش CO2 می شود. دو جدول زیر میزان ذخیره انرژی و کاهش تولید دی اکسید کربن را تا 21% برای کاربردهای دما متوسط و 16% کاهش در کاربردهای دما پائین با استفاده از کمپرسورهای دیسکاس به جای کمپرسورهای قدیمی با سوپاپ های ورقه ای امکانپذیر است. اجازه کاهش دمای کندانس  به حداقل 10 درجه سانتی گراد به جای 20 درجه باعث ذخیره انرژی می شود. در سوپاپ های نوع قدیمی، راندمان نسبت های فشار پائین کم است.

تفاوت کمپرسورهای کوپلند دیسکاس با مدل های استاندارد

محافظت با روغنکاری

تمام کمپرسورهای دیسکاس قابلیت کارکرد با سنسور OPS 1/2 را که یک سوئیچ کنترلی فشار روغن (پرشر روغن) است را دارا هستند. این وسیله محافظتی پیچی مستقیما بر روی حوضینگ پمپ روغن کوپلند (اویل پمپ) نصب می شود. و به راحتی و با قابلیت اطمینان از عدم نشتی، می توان آن را نصب کرد.

حالت ایمن برای هر پرشر سوئیچ روغنی بسیار مهم است. و کنترل کننده های فشار جدید OPS2 با قطع کارکرد کمپرسور در زمانی که کنترلر آماده نیست از کمپرسور محافظت می کند. در مجموع ریست (دوباره راه اندازی کردن) دستی برای جلوگیری از اخطار مجدد استفاده می شود.

کنترل ظرفیت و درایو اینورتر

بیشتر سیستم های تبرید در تمام زمان ها با حداکثر ظرفیت کار نمی کنند. و باید برای هر کاربرد، خروجی ظرفیت را کاهش داد. تمام کمپرسورهای دیسکاس کوپلند به جز کمپرسورهای کوچک 2 سیلندر دارای کنترل ظرفیت پله ای هستند. برای کمپرسورهای مدل Moduload  3 سیلندر کاهش خروجی و برای کمپرسورهای کمپرسورهای بزرگ 4 و 6 و 8 سیلندر، آنلودر سرسیلندر در نظر گرفته شده است.

امتیاز سیستم کنترل ظرفیت Modulation کنترل دقیق تر فشار و دما و راندمان در شرایط کم بار را فراهم می کند.

همانطور که در شکل زیر نشان داده شده است، یک اینورتر برای کارکرد کمپرسور با فرکانس متغیر و کاهش هدر رفت انرژی استفاده شده است. تمام کمپرسورهای دیسکاس کوپلند برای کارکرد سیستم کنترل فرکانس با استاندارد موتورهای (AWM (400V/3/50 مناسب هستند.

برای خرید ولو پلیت های کمپرسور کوپلند با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *