چیلر تراکمی و کمپرسور

کارکرد کمپرسور اسکرال

کارکرد کمپرسور اسکرال

کارکرد کمپرسور اسکرال در چیلرهای تراكمی است که در تناژهای پایین مورد استفاده قرار می گیرد. کمپرسورهای اسکرال به چندین دلیل دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشند. این کمپرسورها در ظرفیت های پایین تا متوسط موجود هستند. و دارای راندمان بهتری نسبت به کمپرسور های پیستونی می باشند.
کمپرسورهای اسکرال دارای سطح صدای پایین و همچنین مصرف انرژی کمتر هستند. این کمپرسورها نسبت به برگشت مایع دارای حساسیت کمتری نسبت به کمپرسور های پیستونی هستند. و هزینه اولیه خرید این کمپرسور ها بسیار پایین می باشد.
کمپرسورها با وجود اینکه دارای ویژگی های مثبت زیادی هستند دارای ایراداتی نیز می‌باشند. اولین ایراد این کمپرسورها این است که این کمپرسورها دارای قابلیت تعمیر نمی باشند. توجه کنید که گروه مهندسی مهر اسپند بسیاری از مدل های این کمپرسور را در کارگاه تعمیرات خود تعمیر می‌کند.
همچنین یکی دیگر از نقاط ضعف کمپرسورهای سیلندر پیستونی تعداد قطعات متحرک آنهاست. کمپرسورهای اسکرال کوپلند از یک قطعه دوار پیچی گردنده و یک قطعه دوار پیچی ثابت تشکیل شده اند. قطعه ثابت به بدنه کمپرسور متصل است و قطعه گرداننده در مدار خارج از مرکز دور آن می چرخد. 
حرکت دورانی قطعه گداننده باعث حرکت مبرد درون قطعه پیچی میچرخد و مبرد را به سمت مرکز قطعه دوار پیچی جایی که دیسشارژ است هدایت می کند. 

برای مشاوره بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *